Menu Zamknij

ARTYKUŁY NAUKOWE

  1. Thomas, E. F., Stothard, C., Besta, T., Akbas, G., Becker, J. C., Becker, M., Brik, T., Chayinska, M., Deguchi, M., Dhakal, S., Kelmendi, K., Kende, A., de Lemus, S., Le Dornat, P., Iwanowska, M., Leung, A., Martiny, S., Mizuki, R., Osborne, D., … van Zomeren, M. (2025). Anti-immigration conspiracy beliefs are associated with endorsement of conventional and violent actions opposing immigration and attitudes towards democracy across 21 countries. Communications Psychology3(1). https://doi.org/10.1038/s44271-025-00246-1
  2. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Kondratowicz, B., Lewandowska-Walter, A., & Borchet, J. (2025). The role of teens’ and parental intrinsic and materialistic goals in teens’ activities in four domains of activism. Young, 33(2), 149-165. https://doi.org/10.1177/11033088241266120
  3. Zawadzka, A.M., Besta, T., & Iwanowska, M. (2024). Various faces of activist identity: The role of intrinsic and materialistic goals and mass gatherings. Journal of Community & Applied Social Psychology, 34(3), e2798. https://doi.org/10.1002/casp.2798
  4. Slavec, A., Iwanowska, M., Bałandynowicz-Panfil, K., Olah, Ș., Štebe, J., Šoštarič Zvonar, M., & Łosiewicz, M. (2024). Determinants of COVID-19 vaccination intention in Central and Eastern Europe: A Cross-sectional study in Poland, Romania, and Slovenia. Archives of Public Health, 82, 60. https://doi.org/10.1186/s13690-024-01261-0 
  5. Olah, Ș., Bałandynowicz-Panfil, K., Štebe, J., Šoštarič Zvonar, M., Slavec, A., Kaszás, A., Pék, G., Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2024). The religious and mental health determinants of the COVID-19 fear in the CEE countries. European Journal of Science and Theology, 20, 51–69.
  6. Iwanowska, M., Zawadzka, A. M., & Kondratowicz, B. (2023). News media exposure and life satisfaction in the COVID-19 pandemic: a moderated mediation model of COVID-19 fear and worries, and gender. Current Issues in Personality Psychology, 11, 205–215. https://doi.org/10.5114/cipp/156172
  7. Iwanowska, M., Kondratowicz, B., & Zawadzka, A. M. (2023). Predyktory korzystania z mediów informacyjnych podczas pandemii COVID-19. Krótki raport z badań. Przegląd Psychologiczny, 66, 63–75. https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9649
  8. Kondratowicz, B., Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2023). Employee life satisfaction: the role of COVID-19-related fear and worries and employee resources. Roczniki Psychologiczne, 26, 177–194. https://doi.org/10.18290/rpsych2023.0011
  9. Zawadzka, A. M., Lewandowska-Walter, A., Borchet, J., & Iwanowska, M. (2023). Risk factors for materialistic attitudes and values of teenagers – the role of parents and peers. Journal of Family Studies, 29, 1566–1583. https://doi.org/10.1080/13229400.2022.2060120
  10. Zawadzka, A. M., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2022). Can self-esteem help teens resist unhealthy influence of materialistic goals promoted by role models? Frontiers in Psychology, 12, 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.687388
  11. Zawadzka, A., Kasser, T., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2021). The effect of materialistic social models on teenagers’ materialistic aspirations: results from priming experiments. Current Psychology, 40, 5958–5971. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00531-3
  12. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2020). Orientacje celów osiągnięć nastolatka – rola materializmu nastolatka, materializmu rodziców, samooceny nastolatka i SES rodziny. Przegląd Psychologiczny, 63, 311–348.
  13. Besta, T., Jurek, P., Iwanowska, M., & Szóstakowski, D. (2019). Multiple group membership and collective actions of opinion-based internet groups: The case of protests against abortion law restriction in Poland. Computers in Human Behavior, 95, 94–100. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.01.025
  14. Zawadzka, A., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2018). The role of parents, social media, and materialism in teenage activism. Psychologia Społeczna, 13, 1–17. https://doi.org/10.32872/spb.v13i4.26706
  15. Iwanowska, M., Zbieranek, P., & Żukowska, A. (2017). Projekt „Zrozumieć Sierpień” jako przykład wdrożenia koncepcji audience development. Media – Biznes – Kultura, 65–76. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.004.7651
  16. Iwanowska, M., Bitowt, J., Czarnowska, S., Damaske, M., Jurczyk, P., & Kraczek, K. (2017). Stereotypy płci na polskim YouTube. Media – Biznes – Kultura, 2(3), 127–135. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.022.8314
  17. Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2016). Materializm jawny i utajony a samoocena i gotowość do samonaprawy u młodzieży. Roczniki Psychologiczne, 19, 701–721. https://doi.org/10.18290/rpsych.2016.19.4-3pl

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH

  1. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Lewandowska-Walter, A., & Kondratowicz, B. (2023). Czy uczenie aktywizmu może pobudzać nastolatków do aktywizmu i obniżać ich aspiracje materialistyczne? Raport z badań interwencyjnych. W M. Kaźmierczak & A. Lewandowska-Walter (red.), Rodzina w cyklu życia – rozwój, zmiana, kryzysy (s. 171–194). Liberi Libri.
  2. Zbieranek, P., & Iwanowska, M. (2020). Co motywuje lokalnych liderów do aktywności obywatelskiej? W B. Lewenstein, A. Gójska, & E. Zielińska (red.), Aktywizmy miejskie (s. 319–341). Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
  3. Iwanowska, M., & Górska, A. (2017). Autorytet 3.0. W jaki sposób sprzedaje produkty? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 47–61). Liberi Libri.
  4. Skwierawska, M., & Iwanowska, M. (2017). Jak nieznaczący produkt staje się tym, bez którego nie można żyć? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 31–45). Liberi Libri.
  5. Iwanowska, M. (2016). Wolisz Facebooka czy Snapchata? O psychologicznych motywach korzystania z mediów społecznościowych. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, Media realities. Forms, problems, aspirations (s. 171–186). TrueSign: Novae Res.
  6. Iwanowska, M. (2015). Czy miasta potrafią mówić? Gdańsk, Sopot i Gdynia w sieci social media. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, New trajectories of advertising and public relations (s. 61–78). TrueSign: Novae Res.
  7. Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2014). Rola nowych mediów w wyborach samorządowych 2010 roku w Trójmieście. W M. Jeziński, A. Seklecka, & Ł. Wojtkowski (red.), Nowe media: między dziennikarstwem obywatelskim a polityką (s. 193–210). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

RAPORTY

  1. Grabowski, T., Iwanowska, M., Zbieranek, P. (2017). Raport z debat lokalnych „Rozwijamy skrzydła Polski lokalnej”. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.

PUBLIKACJE POPULARNO-NAUKOWE

  1. Iwanowska, M. (2023). Być czy nie być (sobą). ACADEMIA. Magazyn Polskiej Akademii Nauk. https://doi.org/10.24425/academiapan.2023.147607

ساخت اپلیکیشن

صندلی اداری

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

مبلمان اداری

طراحی قالب وردپرس

نیازمندیها

طراحی اپلیکیشن