Menu Zamknij

ARTYKUŁY NAUKOWE

  1. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Kondratowicz, B., Lewandowska-Walter, A., & Borchet, J. (2024). The role of teens’ and parental intrinsic and materialistic goals in teens’ activities in four domains of activism. Young. Online first. https://doi.org/10.1177/11033088241266120
  2. Zawadzka, A.M., Besta, T., & Iwanowska, M. (2024). Various faces of activist identity: The role of intrinsic and materialistic goals and mass gatherings. Journal of Community & Applied Social Psychology, 34(3), e2798. https://doi.org/10.1002/casp.2798
  3. Slavec, A., Iwanowska, M., Bałandynowicz-Panfil, K., Olah, Ș., Štebe, J., Šoštarič Zvonar, M., & Łosiewicz, M. (2024). Determinants of COVID-19 vaccination intention in Central and Eastern Europe: A Cross-sectional study in Poland, Romania, and Slovenia. Archives of Public Health, 82, 60. https://doi.org/10.1186/s13690-024-01261-0 
  4. Olah, Ș., Bałandynowicz-Panfil, K., Štebe, J., Šoštarič Zvonar, M., Slavec, A., Kaszás, A., Pék, G., Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2024). The religious and mental health determinants of the COVID-19 fear in the CEE countries. European Journal of Science and Theology, 20, 51–69.
  5. Iwanowska, M., Zawadzka, A. M., & Kondratowicz, B. (2023). News media exposure and life satisfaction in the COVID-19 pandemic: a moderated mediation model of COVID-19 fear and worries, and gender. Current Issues in Personality Psychology, 11, 205–215. https://doi.org/10.5114/cipp/156172
  6. Iwanowska, M., Kondratowicz, B., & Zawadzka, A. M. (2023). Predyktory korzystania z mediów informacyjnych podczas pandemii COVID-19. Krótki raport z badań. Przegląd Psychologiczny, 66, 63–75. https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9649
  7. Kondratowicz, B., Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2023). Employee life satisfaction: the role of COVID-19-related fear and worries and employee resources. Roczniki Psychologiczne, 26, 177–194. https://doi.org/10.18290/rpsych2023.0011
  8. Zawadzka, A. M., Lewandowska-Walter, A., Borchet, J., & Iwanowska, M. (2023). Risk factors for materialistic attitudes and values of teenagers – the role of parents and peers. Journal of Family Studies, 29, 1566–1583. https://doi.org/10.1080/13229400.2022.2060120
  9. Zawadzka, A. M., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2022). Can self-esteem help teens resist unhealthy influence of materialistic goals promoted by role models? Frontiers in Psychology, 12, 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.687388
  10. Zawadzka, A., Kasser, T., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2021). The effect of materialistic social models on teenagers’ materialistic aspirations: results from priming experiments. Current Psychology, 40, 5958–5971. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00531-3
  11. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2020). Orientacje celów osiągnięć nastolatka – rola materializmu nastolatka, materializmu rodziców, samooceny nastolatka i SES rodziny. Przegląd Psychologiczny, 63, 311–348.
  12. Besta, T., Jurek, P., Iwanowska, M., & Szóstakowski, D. (2019). Multiple group membership and collective actions of opinion-based internet groups: The case of protests against abortion law restriction in Poland. Computers in Human Behavior, 95, 94–100. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.01.025
  13. Zawadzka, A., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2018). The role of parents, social media and materialism in teenage activism. Psychologia Społeczna, 13, 1–17. https://doi.org/10.32872/spb.v13i4.26706
  14. Iwanowska, M., Zbieranek, P., & Żukowska, A. (2017). Projekt „Zrozumieć Sierpień” jako przykład wdrożenia koncepcji audience development. Media – Biznes – Kultura, 65–76. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.004.7651
  15. Iwanowska, M., Bitowt, J., Czarnowska, S., Damaske, M., Jurczyk, P., & Kraczek, K. (2017). Stereotypy płci na polskim YouTube. Media – Biznes – Kultura, 2(3), 127–135. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.022.8314
  16. Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2016). Materializm jawny i utajony a samoocena i gotowość do samonaprawy u młodzieży. Roczniki Psychologiczne, 19, 701–721. https://doi.org/10.18290/rpsych.2016.19.4-3pl

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH

  1. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Lewandowska-Walter, A., & Kondratowicz, B. (2023). Czy uczenie aktywizmu może pobudzać nastolatków do aktywizmu i obniżać ich aspiracje materialistyczne? Raport z badań interwencyjnych. W M. Kaźmierczak & A. Lewandowska-Walter (red.), Rodzina w cyklu życia – rozwój, zmiana, kryzysy (s. 171–194). Liberi Libri.
  2. Zbieranek, P., & Iwanowska, M. (2020). Co motywuje lokalnych liderów do aktywności obywatelskiej? W B. Lewenstein, A. Gójska, & E. Zielińska (red.), Aktywizmy miejskie (s. 319–341). Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
  3. Iwanowska, M., & Górska, A. (2017). Autorytet 3.0. W jaki sposób sprzedaje produkty? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 47–61). Liberi Libri.
  4. Skwierawska, M., & Iwanowska, M. (2017). Jak nieznaczący produkt staje się tym, bez którego nie można żyć? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 31–45). Liberi Libri.
  5. Iwanowska, M. (2016). Wolisz Facebooka czy Snapchata? O psychologicznych motywach korzystania z mediów społecznościowych. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, Media realities. Forms, problems, aspirations (s. 171–186). TrueSign: Novae Res.
  6. Iwanowska, M. (2015). Czy miasta potrafią mówić? Gdańsk, Sopot i Gdynia w sieci social media. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, New trajectories of advertising and public relations (s. 61–78). TrueSign: Novae Res.
  7. Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2014). Rola nowych mediów w wyborach samorządowych 2010 roku w Trójmieście. W M. Jeziński, A. Seklecka, & Ł. Wojtkowski (red.), Nowe media: między dziennikarstwem obywatelskim a polityką (s. 193–210). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

RAPORTY

  1. Grabowski, T., Iwanowska, M., Zbieranek, P. (2017). Raport z debat lokalnych „Rozwijamy skrzydła Polski lokalnej”. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.

PUBLIKACJE POPULARNO-NAUKOWE

  1. Iwanowska, M. (2023). Być czy nie być (sobą). ACADEMIA. Magazyn Polskiej Akademii Nauk. https://doi.org/10.24425/academiapan.2023.147607

ساخت اپلیکیشن

صندلی اداری

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

مبلمان اداری

طراحی قالب وردپرس

نیازمندیها

طراحی اپلیکیشن