Menu Zamknij

MONOGRAFIE

  1. Zawadzka A. M. (2006). Dlaczego przywiązujemy się do marki? Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

REDAKCJE KSIĄŻEK

  1.  Popek S., Bernacka R.E., Domanski C., Gawda B, Turska D., Zawadzka A.M., (2009). Psychologia twórczości – nowe horyzonty.  Lublin: Wydawnictwo UMCS 505 s.
  2. Zawadzka A. M. (2010). Psychologia zarządzania w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 298 s.
  3. Zawadzka A.M., Górnik-Durose M. (2011). Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu. Psychologiczne ścieżki współzależności (red.). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 260 s.
  4. Baumeister R. (2011). Zwierze kulturowe. Między natura a kulturą. Redakcja naukowa – Zawadzka A.M. (I wyd. polskie). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 440 s.
  5. Górnik-Durose M., Zawadzka A.M. (2012). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia. Warszawa: Wydawnictwo Difin, s.352
  6. Zawadzka A.M., Niesiobędzka M, Godlewska-Werner D. (2014). Kultura konsumpcji – wartości, cele, dobrostan. Psychologiczne Aspekty zjawiska. Warszawa: Wydawnictwo Liberi.libri.
  7. Zawadzka A.M., Niesiobędzka M. (2017). Tajemnice reklamy. O tym jak reklama wpływa na dzieci i młodzież Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri

ARTYKUŁY NAUKOWE

  1. Zawadzka A.M. (1992). Trójwarstwowa teoria inteligencji R.J. Sternberga – studium krytyczne. Przegląd Psychologiczny, 2, 207 – 219.’
  2. Zawadzka A.M. (1994). Brand loyalty: human side of selling. Studies in Economic and Management. Zeszyty naukowe Instytutu Zarządzania I Marketingu PB. Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, 1, 146-152.
  3. Zawadzka A.M. (1994). Kategoryzacja twarzy i figur. Przegląd Psychologiczny, 3, 321-335.
  4. Zawadzka A.M. (1998). Wiedza o marce a uwarunkowania zachowań lojalnych konsumentów wobec marki – analiza koncepcji i badań. Przegląd Psychologiczny, 41, 1-2, 197 – 209.
  5. Zawadzka A.M. , Popielarska B. (1998). Osobowość programu telewizyjnego w oczach jego odbiorców i twórców – jakościowe spojrzenie na problem preferencji widza. Studia Psychologiczne, 36, 1,  93 – 118.
  6. Zawadzka A.M. (1998). Osobowościowe uwarunkowania lojalności wobec marki produktu – analiza w aspekcie wybranych cech osobowości. Studia Psychologiczne, 36, (2), 75-94.
  7. Zawadzka A.M. (1998). Konsumenci lojalni i nielojalni wobec marki produktu. Analiza segmentacji psychograficznej. Czasopismo Psychologiczne, 4, (3-4), 208 – 217.
  8. Zawadzka A.M. (2001).„Wartości interpersonalne a lojalność wobec marki produktu”. Studia Psychologiczne, 1, (39), 219 – 233.
  9. Zawadzka A.M. (2001). Osobowość a wartości hedonistyczne i utylitarne w sytuacji zakupu. Czasopismo Psychologiczne, 2 (7), 241-246.
  10. Zawadzka A.M. (2002). Psychographics characteristic vs. hedonic and utilitarian values preferences in shopping situation Polish Journal of Applied Psychology, 2, (1), 111-123.
  11. Zawadzka A.M.(2003). Purchase motives which explain our choices.  Polish Psychological Bulletin, 34, (3), 167 –173.
  12. Zawisza M. Zawadzka A.M. (2003). Skuteczność reklam posługujących się stereotypowymi bądź łamiącymi stereotyp płci wizerunkami kobiet i mężczyzn. Nowiny Psychologiczne, 3, 63-80.
  13. Zawadzka A.M. (2004). Motywy nabywcy jako determinanty przywiązania do marki produktu. Studia Psychologiczne, 42, (2), 119-129.
  14. Zawadzka A.M. Wartości osobiste tłumaczące orientację materialistyczną jednostki. Roczniki Psychologiczne, 9, 1, 61 – 80, 2006.
  15. Zawisza M, Cinnirella M, Zawadzka A.M. Non-traditional male gender portrayal as persuasion tool in advertising. Social Influence, 1, (4), 288 – 300, 2006.
  16. Zawadzka A.M. (2007). Orientacja cenowa nabywcy i przywiązanie do marki produktu. Nauka, 1, 149-162.
  17. Zawadzka A.M, Szczygieł D. (2007). Kwestionariusz orientacji zawodowych – analiza rzetelności i trafności teoretycznej narzędzia, Studia Psychologiczne 3, (45), 67-79.
  18. Zawadzka A.M. (2008). Nabywanie i konsumpcja w perspektywie samoregulacji – kompensacja i ucieczka? Czasopismo Psychologiczne, 14, 2, 265-274.
  19. Zawadzka A.M., Strużyńska- Kujałowicz A.M. (2008). Władza i aspiracje ekonomiczne w perspektywie samoregulacji, Czasopismo Psychologiczne, 14, 2, 275-286.
  20. Zawadzka A.M., Niesiobędzka M. (2010). Preferencje konsumenckie w kryzysie i rozwoju gospodarczym z perspektywy samoregulacji. Czasopismo Psychologiczne, 16, 2, 253-264.
  21. Zawadzka A.M., Szabowska-Walaszczyk A. (2011). Z czym wiąże się motyw samonaprawy? Analiza wybranych wyznaczników gotowości do samonaprawy. Psychologia Jakości Życia, 10, (1), 8 – 24
  22. Szabowska-Walaszczyk A., Zawadzka A.M., Wojtaś M. (2011). Zaangażowanie w prace i jego korelaty: adaptacja skali UWES autorstwa Schaufeliego i Bakkera. Psychologia Jakości Życia, 10, (1), 57-74
  23. Szabowska-Walaszczyk A., Zawadzka A.M. (2011). Zaangażowanie pracowników – rola bezpośredniego przełożonego. Finanse i Zarządzanie. Wybrane Zagadnienia, 2,/2, 137-150
  24. Zawisza M., Luyt R. Zawadzka A.M. (2012). „Ambivalence Toward Men: Comparing Sexism in Polish, South African and British University Students”, Sex Roles : A Journal of Research, 66, 7-8, 453-467.
  25. Zawadzka A.M., Rybarczyk J., Dedelis A. (2012). „Jak promocyjne i prewencyjne ukierunkowanie samoregulacyjne wiąże się z ważnością cech i intencją zakupu produktu?” Roczniki Psychologiczne, 15, 2, 31-53.
  26. Zawisza M., Lyut R. Zawadzka A.M.. (2013). Societies in transition: are they more sexist? A comparison between Polish, South African and British samples. Journal of Gender Studies, DOI:1080/09589236.2013.803952 (publish on-line 3.06.2013)
  27. Zawadzka A.M., Sęk T., Szabowska- Walaszczy k A. (2013). Jak nadużywanie władzy wiąże się z dobrostanem jednostki? Chowanna, W: Górnik-Durose (red), W poszukiwaniu wyznaczników jakości życia, 1 (40), 65-84. Katowice: Wydawnictwo UŚ
  28. Zawadzka A.M., Dykalska-Bieck D. (2013). Wartości rodziców i tendencje materialistyczne dzieci. Chowanna, W: Górnik-Durose (red.),W poszukiwaniu wyznaczników jakości życia, 1 (40), 235-254. Katowice: Wydawnictwo UŚ
  29. Zawadzka A.M. (2013). Aspiracje materialistyczne dzieci i młodzieży w kontekście preferowanych wartości i dobrostanu. Czasopismo Psychologiczne, 19, 1, 7-16.
  30. Zawadzka A.M., Strużyńska-Kujałowicz A., Zawisza M. (2013). The effects of power on financial aspirations and expenditures on selected product categories in Poland and the UK. Journal of Social Research and Policy, 4,2, 41-58, Online Date:28 October 2013, ISSN:2067-2640
  31. Szabowska-Walaszczyk A., Brzozowski A. Zawadzka AM. (2013). Human Resource Development and Performance: the mediating effect of Employee Engagement, Human Resource Management, 6, 95, 109-124.
  32. Zawadzka A.M., Zaleska J. (2013). Czy pokora może dawać szczęście w życiu? Związki pokory z aspiracjami życiowymi i zadowoleniem z życia. Roczniki Psychologiczne, 16, 3, 415-431.
  33. Zawadzka A.M., Dykalska-Bieck D. (2013). Świadomość marki, style spędzania wolnego czasu i preferencje materialistyczne dzieci. Przegląd Psychologiczny, 56, 4, 467-486.
  34. Zawadzka A.M. (2014). The scale of readiness for self-improvement: an analysis of its internal consistency, theoretical validity and reliability. Acta Neuropsychologica, 12, 1, 73-84.
  35. Zawadzka AM, Szabowska- Walaszczyk A. (2014). Does self-improvement explain well-being in life and work? Analysis based on selected measures of well-being. Polish Psychological Bulletin, 45, 2, 128-141.
  36. Zawadzka A.M., Duda J., Rymkiewicz R., Kondratowicz-Nowak, B. (2015). Polska adaptacja siedmiowymiarowego modelu aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Psychologia społeczna, 10, 1(32), 101-112 DOI: 10.7366/1896180020153207..
  37. Wierzbicki J., Zawadzka, A.M. (2014). The Effects of the Activation of Money and Credit Card vs. that of Activation of Spirituality – Which One Prompts Pro-Social Behaviours? Current Psychology, 33, 4, DOI 10.1007/s12144-014-9299-1.
  38. Małgorzata Niesiobędzka, Anna Maria Zawadzka, Dominika Kopka (2015). Kupowanie kompulsywne on-line i problematyczne użytkowanie Internetu a płeć, [Compulsive buying on-line problematic Internet use and gender]. Marketing i Rynek, 1, 33-38.
  39. Sęk T., Szabowska-Walaszyk A., Zawadzka A.M. (2015). Skala nadużywania władzy – polska adaptacja narzędzia. Psychologia ekonomiczna (Polish Journal of Economic Psychology), 6, 4, 59-71.
  40. Zawadzka A.M., Zdunek M. (2015). Preferencje wizerunków produktu kojarzonych ze sprawczością i wspólnotowości., [Preference of brand productd with competence and morality associations]. Marketing i Rynek, 7, 27 – 34.
  41. Zawadzka AM., Kosakowska-Berezecka N., Niesiobędzka M. (2016). Self-esteem, readiness for self-improvement and subjective well-being in women from collectivistic and individualistic cultures – a case of Poland and India. Polish Psychological Bulletin, 47, (2), 179-185. DOI – 10.1515/ppb-2016-0021
  42. Szabowska-Walaszczyk A., Zawadzka A.M. (2016). Dopasowanie na wymiarach potrzeb wzrostu i bezpieczeństwa a zaangażowanie w pracę. [Person-work fit with respect to growth and security and work engagement]. Psychologia Społeczna, 11,1,(36), 20-33. doi: 10.7366/1896180020163602
  43. Zawisza M., Lyut R. Zawadzka A.M., Buczny J. (2016). Does It Pay to Break Male Gender Stereotypes in Advertising? A Comparison of Advertisement Effectiveness between the United Kingdom, Poland and South Africa. Journal of Gender Studies, 1-17, Doi:10.1080/09589236.2016.12343669
  44. Zawadzka A.M., Lewandowska-Walter A. (2016). Rola wartości i stylów przywiązania w kształtowaniu samooceny i materializmu nastolatków, Polskie Forum Psychologiczne, 21, 3, 394-409. Doi: 10.14656/PFP20160305
  45. Zawadzka A.M., Iwanowska M. (2016). Materializm jawny i utajony a samoocena i gotowość do samonaprawy u młodzieży. Roczniki Psychologiczne, 19 (4), 697-740. doi: http://dx.doi.org/10.18290/rpych.201619.4-3pl
  46. Zawadzka, A.M., van Burren I., Musielak-Dobrowolska A. (2016). Pojęcie czasu vs. pieniądza i sytuacja materialna rodziny a wdzięczność nastolatków. Przegląd Psychologiczny, 59, 4, 403-420.
  47. Besta, T., Jaśkiewicz, M., Kosakowska-Berezecka, N., Lawendowski R., Zawadzka A.M. (2017). What do I gain from joining crowds? Does self-expansion help to explain the relationship between identity fusion, group efficacy and collective action? European Journal of Social Psychology. DOI: 1002/ejsp.2332
  48. Besta, T., Zawadzka , A.M. (2017). Expansion of the self of activists and non-activists involved in mass gatherings for collective action. Group Processes & Intergroup Relations. DOI: 10.1177/1368430217735903
  49. Zawadzka A.M. (2017). Self-improvement and materialistic tendencies in self-threat and self-enhancement situations. Current Issues in Personality Psychology, 6(1), 17-25. doi: http://doi.org/10.5114/cpp2018.72050
  50. Dykalska-Bieck, D., Zawadzka A.M., Lipowska M. (2017). Postawy wychowawcze rodziców a tendencje materialistyczne dzieci 5-6 letnich. [Bringing up the child in consumer culture. Parental attitudes vs. materialistic tendencies of 5-6 years olds.] Polskie Forum Psychologiczne, 22,(4), 636-655. Doi: 10.14656/PFP20170407
  51. Zawadzka A.M., Lewandowska-Walter A., Niesiobędzka M. (2017). Związki materializmu i duchowości rodziców i nastolatków. [Do materialistic vs religious parents tend to have materialistic vs religious children respectively]. Studia Humanistica Gedanensia, 5, 125-143.
  52. Kondratowicz-Nowak, B., Zawadzka, A.M. (2018). Does belief in free will make us feel good and satisfied?, Health Psychology Report, 2, Doi: http://doi.org/10.5114/hpr.2018.73053.
  53. Zawisza, M., Lyunt, R. Zawadzka A.M., Buczny, J. (2018). Cross-Cultural Sexism and the Effectiveness of Gender (Non)Traditional Advertising: A Comparison of Purchase Intentions in Poland, South Africa, and the United Kingdom, Sex Roles, Published on-line 2 March 2018, https://doi.org/10.1007/s111199-018-0906-8
  54. Zawadzka AM, Niesiobędzka M, Żemojtel-Piotrowska M. (2018). Does our subjective well-being decrease when we value high materialistic aspirations or when we attain them? Social Psychology Bulletin, 13(1), Article e25504. https://doi.org/10.5964/spb.v13i1.25504
  55. Wojtaś, M., Zawadzka A.M., Szabowska-Walaszczyk, A. (w druku, 2018) Polska adaptacja kwestionasziusza obszarów zależności wartości ja (CSWS-PL). Polskie Forum Psychologiczne.
  56. Zawadzka, A.M., Nairn, A., Lowrey, T.M., Hudders, L., Bakir, A., Rogers, A., Cauberghe, V., Gentina, E., Li, H., & Spotswood, F. (2020). International Journal of Market Research. Advanced online publication https://doi.org/10.1177%2F1470785320956794
  57. Godlewska-Werner, D., Peplińska, A., Zawadzka, A.M, & Połomski, P. (2020). Work Motives in the Context of Generational Differences, Gender Differences, and Preferred Values. Polish Psychological Bulletin, 51(2), 116–125. https://doi.org/10.24425/ppb.2020.133769
  58. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2020). Orientacje celów osiągnięć nastolatka – rola materializmu nastolatka, materializmu rodziców, samooceny nastolatka i SES rodziny (The role of teenagers’ materialism and self-esteem, parental materialism, and family SES in achievement goal orientations of adolescents). Przegląd Psychologiczny (Review of Psychology), 63(2), 311-329.
  59. Zawadzka, A.M., Kasser, T., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2019). The effect of materialistic social models on teenagers’ materialistic aspirations: Results from priming experiments, Current Psychology, 40, 5958–5971. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00531-3
  60. Zawadzka, A.M., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2022). Can self-esteem help teens resist unhealthy influence of materialistic goals promoted by role models? Frontiers in Psychology, 12, 687388. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.687388
  61. Zawadzka, A.M., Lewandowska-Walter, A., Borchet, J., & Iwanowska, M. (2022). Risk factors for materialistic attitudes and values of teenagers – role of parents and peers, Journal of Family Studies. https://doi.org/10.1080/13229400.2022.2060120
  62. Zawadzka, A.M., Kasser, T., Niesiobędzka, M., Lewandowska-Walter, A. & Górnik-Durose, M. (2022). Environmental Correlates of Adolescent’ Materialism: Interpersonal Role Models, Media Exposure, and Family Socio-economic Status. Journal of Child and Family Studies,  31, 1427–1440, https://doi.org/10.1007/s10826-021-02180-2
  63. Razmus, W., Grabner-Kräuter, S. Kostyra, M., Zawadzka, A.M. (2022). Buying happiness: How brand engagement in self-concept affects purchase happiness. Psychology & Marketing, 39 (11), 2096-2104. DOI: 10.1002/mar.21714
  64. Iwanowska, M., Zawadzka, A. M., Kondratowicz, B. (2023). News media exposure and life satisfaction in the COVID-19 pandemic: a moderated mediation model of COVID-19 fear and worries and gender. Current Issues in Personality Psychology. https://doi.org/10.5114/cipp/156172
  65. Zawadzka, A.M., Besta, T., & Iwanowska, M. (2024). Various faces of activist identity: The role of intrinsic and materialistic goals and mass gatherings. Journal of Community & Applied Social Psychology, 34(3), e2798. https://doi.org/10.1002/casp.2798
  66. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Kondratowicz, B., Lewandowska-Walter, A., & Borchet, J. (2024). The role of teens’ and parental intrinsic and materialistic goals in teens’ activities in four domains of activism. Young. Online first. https://doi.org/10.1177/11033088241266120

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH

  1. Zawadzka A.M.  (2003). Korzyści poszukiwane w produkcie a cechy konsumentów W: B. Wojciszke, M. Plopa (red.), Osobowość a procesy psychiczne i zachowanie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 343-356.
  2. Zawadzka A.M. (2003). „Motywy nabywcy, marka produktu a charakterystyki psychograficzne konsumenta”. W: S. Witkowski (red.), Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, 4. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 425-432..
  3. Zawadzka A.M. (2004).  Wpływ cech nabywcy i poszukiwanych korzyści na przywiązywanie się do marek produktów. W: Martynowicz (red.), Motywy cele wartości. Przyczynek do zrozumienia stanu ducha i stanu umysłu współczesnych Polaków, Oficyna Wydawnicza Impuls: Kraków, 151 – 166.
  4. Zawadzka A.M. (2008). Orientacja materialistyczna, teoria opanowywania trwogi i preferencje nabywcze konsumentów W: Plopa M., Błażek M. Współczesny człowiek w świetle dylematów i wyzwań: perspektywa psychologiczna. Kraków: Wydawnictwo Impuls, 235-241
  5. Zawadzka, A. M. (2009) Twórcze sposoby przekonywania – reklamy oparte o symulacje mentalna. W: Popek S., Bernacka R.E., Domanski C., Gawda B, Turska D., Zawadzka A.M., (red). Psychologia twórczości – nowe horyzonty (red.) (str. 495-505). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  6. Zawadzka A.M., Niesiobędzka M. (2010). Płeć i konsumpcja, W: A. Chybicka, N. Kosakowska-Berezecka (Red.), Między płcią a rodzajem: teorie, badania, aplikacje, (str. 47-63), Kraków: Wydawnictwo: Impuls.
  7. Zawadzka A.M., van Buuren I. (2010). Wybory inwestycyjne w sytuacji sukcesu i porażki – porównanie międzykulturowe na przykładzie grupy polskiej i holenderskiej. W: Goszczyńska M., Górnik-Durose M.(red.), Uwarunkowania zachowań ekonomicznych. Przedsiębiorczość – pieniądze –konsumpcja (str. 155-172). Warszawa: Wydawnictwo Diffin
  8. Zawadzka A.M. (2010). O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji. W: A.M. Zawadzka (red.), Psychologia zarządzania w organizacji (str. 231-260). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  9. Zawadzka A.M. (2011). O typach zakupów, które mogą zwiększać zadowolenie z życia, W: Zawadzka A.M., Górnik-Durose M. (red), Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu. Psychologiczne ścieżki współzależności, (str. 194-214). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  10. Zawadzka A.M., Duda A. (2012). Zakupy, zadowolenie z życia i aspiracje życiowe: czyli jakie zakupy i komu mogą podwyższać zadowolenie z życia. W: Górnik-Durose M., Zawadzka A.M. (red). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia, (str. 133-158) Warszawa: Wydawnictwo Difin
  11. Zawadzka A.M., Buras P., Lewandowska D., Portykus N., Skierawska M. (2012). Jak świętować aby być zadowolonym z życia. W: Górnik-Durose M., Zawadzka A.M. (red). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia (str. 78-100) Warszawa: Wydawnictwo Difin
  12. Górnik- Durose M.,  Mróz, B., Zawadzka A.M. (2012). Współczesna oferta supermarketu szczęścia – nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny. W: Górnik-Durose M., Zawadzka A.M. (red). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia,( str. 321-345) Warszawa: Wydawnictwo Difin
  13. Szabowska-Walaszczyk A., Zawadzka A.M, Brzozowski A. (2013), Employee
    engagement: how business goals can be achieved through employee
    well-being, w: Málovics É. – Kincsesné Vajda B. (red.): Proceedings of the
    „Scientific Management” and Management Science Today International
    Scientific Conferenc
    e, University of Szeged Faculty of Economics and
    Business Administration, 418-429.
  14. Kondratowicz-Nowak B., Zawadzka AM, Godlewska-Werner D. (2014). Aspiracje materialistyczne i niematerialistyczne a religijność. W: H. Grzymała-Moszczyńska, K. Skrzypińska, M. Jarosz (red.). Nauka wobec religijności i duchowości człowieka (str. 57-76). Lublin: Wydawnictwo KUL.
  15.  Zawadzka A.M., Zemojtel-Piotrowska M. Introduction to the Special Issue: “Between Wealth and Well-Being: Consumption, Psychology and Quality of Life” Volume: 4, Issue: 2, pp. 5-6Date: December 2013, ISSN: 2067-2640 (print), 2068-9861
  16. Zawadzka A.M. (2014). Wartości, cele i dobrostan w kulturze konsumpcji. W: Zawadzka A.M., Niesiobędzka M., Godlewska-Werner D. (red.), Kultura konsumpcji – wartości, cele, dobrostan. Psychologiczne Aspekty zjawiska (str. 15-37). Warszawa:      Wydawnictwo Liberi.libri.
  17. Kondratowicz-Nowak B., Zawadzka A.M. (2014). Free Will, perception of Key Job characteristics and well-being. In: D. Polkowska (red.), Value of Work in Contemporary Society, (pp. 25-31). Oxford, UK: Interdisciplinary Press. ISBN: 978-1-       84888-357-4
  18. Lowry, T., Chaplin, L., Nairn, A., Gentina, E. Bakir, A., Cauberghe, V., Hudders, L., Hua, L. and Spotswood, F., Zawadzka, A.M. (2018) Conducting international consumer research with children: Challenges and potential solutions. In: Solomon, M. and Lowry, T., eds. Conducting International Consumer Research with Children. (pp. 346-360). New York: Routledge.
  19. Zawadzka A.M., Skwira M., Solecka S. (2017). Równowaga w świecie materializmu i reklamy? Edukacja konsumencka i edukacja społeczna dzieci i młodzieży (str. 117-127). W: Zawadzka A.M., Niesiobędzka M. (red.). Tajemnice reklamy. O tym jak reklama wpływa na dzieci i młodzież. Warszawa: Wydawnictwo Liberilibri.

ARTYKUŁY ZAMIESZCZONE W MATERIAŁACH POKONFERENCYJNYCH

  1. Zawadzka A.M (1994). Czynniki decyzyjne konsumenta w dokonywaniu zakupów ma rynku. Analiza w aspekcie lojalności wobec marki produktu. (Studium przypadku -artykuły toaletowe na rynku północno-wschodnim). Materiały konferencyjne – Międzynarodowa konferencja pt. Podstawowe problemy  rozwoju Polski Północno –Wschodniej. Wydawnictwo Politechniki Białostockiej,  55-78.
  2. Zawadzka A.M. (2005). Hedonic and utilitarian shopping values as brand loyalty predictors. (W:) Points of view of economic psychology and relevant sciences areas.  Proceedings of the IAREP-SABE Conference “Absurdity in the economy” 30the Annual Congress IAREP, Praga, Wrzesień.
  3. Zawadzka A.M. Valores utilitarios y hedonistas para comprar como predictors de leal tad a una marca. www.inpsicon.com, November,  2006 (w języku hiszpańskim)
  4. Zawadzka A.M. (2006). Consumer Vanity and the effectiveness of Advertising (W:) Points of view of economic psychology and relevant sciences areas. Proceedings of the IAREP-SABE Conference, Paryż, lipiec.
  5. Zawisza, M., Zawadzka, A.M. and Luyt, R., 2008. Gender and advertising: A cross-cultural perspective. Up-Date, 27, pp.3-4.

ARTYKUŁY POPULARNO-NAUKOWE

  1. Zawadzka A.M. Nowe spojrzenie na zagadnienie ludzkiej inteligencji (trójwarstwowa teoria inteligencji R.J. Sternberga). Problemy, 9, 15 – 19, 1991.
  2. Zawadzka A.M. „Osobowość” programu telewizyjnego”. Charaktery, 9, 17, 1997.
  3. Zawadzka A.M. „Cykl zmian miejsca pracy w ścieżce kariery pracownika”.  Personel, 2, 1998, / Jak zatrzymać dobrego pracownika. Cykl zmian na ścieżce kariery. Personel, 3,  14 – 15, 1999.
  4. Zawadzka A.M. „Pułapek omijanie – jak unikać błędów w decyzjach menedżerskich”. Personel (Doradca Personalny), 1,  2-4, 1999.
  5. Zawadzka A.M „Przywództwo skuteczne – rola menedżera w firmie przeprowadzającej zmianę”. Personel (Doradca Personalny), 1, 4 – 7, 1999 .
  6. Zawadzka A.M. „Dyktat sezonowych mód – czynniki warunkujące zmienność stylów zarządzania”. Personel, 4,  38 – 40, 1999.
  7. Zawadzka A.M. Słowo uczy przykład pociąga. Przywództwo transformacyjne jako wyzwanie i szansa dla firm. Personel, 12, 48 – 49, 1999.
  8. Zawadzka A.M Kadra na czas zmiany. Przeobrażenia liderów organizacyjnych w przywódców transformacyjnych. Personel, 13/14, 32 –33, 2000.
  9. Zawadzka A.M. „Lider w XXI wieku.” Manager, 3, (42), 37 – 38, 2000.
  10. Zawadzka A.M. Fuzja wyobrażeń. Dlaczego warto pobudzać wyobraźnię klienta?, Charaktery, 5, 2009.
  11. Zawadzka A.M. (2011). Ryzyka kultury konsumpcji – pomiędzy dobrobytem i kulturą konsumpcji a dobrostanem. Podmiotowość dla rozwoju – IV Pomorski Kongres Obywatelski. Wolność i Solidarność, 35. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarka Rynkową.
  12. Zawadzka A.M. (2012). Reklama niebezpieczna dla dzieci. W: N. Ćwik (red.) Wspólna Odpowiedzialność. Rola marketingu. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  13. Zawadzka AM (2012). Czy wartości mają znaczenia? O widocznych i niewidocznych konsekwencjach preferowania pewnych wartości nad innymi W: J. Szomburg (red).  Pomorze jakie wartości, jaki rozwój? (str. 41-48). Wolność i Solidarność, 43.
  14.  Zawadzka AM,  Pułapki szczęścia W: Sztuka życia. Wydawnictwo Polityka, Wydanie specjalne 12, 2012 wywiad z red. Sochą (str. 13-15).
  15. Zawadzka A.M. (2014). Wkręceni od kołyski W: Wysokie obcasy Ekstra. Wywiad z Markiem, Górlikowskim, październik.
  16. Zawadzka A.M. (2015). O tym co w istocie kupujemy płacąc za produkty markowe. Ja, my oni. Pieniądze urok i ułuda, Poradnik Psychologiczny Polityki, 17, 66-68.
  17. Zawadzka A.M. (2015). Podaruj dziecku być. Charaktery, 8, sierpień, 72-75.

RECENZJE KSIĄŻEK

  1. Baumeister R. (2011) Zwierze kulturowe. (I wyd. polskie). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN dla Wydawnictwa Naukowego PWN
  2. Tyszka T. (2011). Decyzje. Warszawa: Wydawnictwo Scholar dla Czasopisma Psychologia Ekonomiczna.
  3. Recenzja koncepcji książki „Psychologiczna praca z filmem” pod redakcją Michała Brola i Agnieszki Skorupy Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

DOKTORATY

promotor doktoratu – Anna Szabowska-Walaszczyk – Komplementarny i suplementarny charakter dopasowania pracownika do organizacji jako wyznacznik zaangażowania w pracę, Gdańsk (24.10. 2013), recenzenci: prof. UJ dr hab. Aleksandra Tokarz, Uniwersytet Jagielloński, prof. zw. dr hab.  Augustyn Bańka, SWPS Katowice

promotor doktoratu – Dorota Dykalska-Bieck Preferencje konsumenckie dzieci z perspektywy wartości i postaw wychowawczych rodziców, Gdańsk, listopad, 2014, recenzenci: Prof. UŚ dr hab. Małgorzata Górnik-Durose UŚ, Prof. dr hab. Teresa Rostowska UG

promotor doktoratu – Jakub Wierzbicki – Rola idei pieniądza i duchowości w zachowaniach prospołecznych, Gdańsk, 22/06/2017, recenzenci: prof. dr hab. Hanna Brycz, prof. UW, dr hab. Grażyna Wąsowicz-Kiryło

promotor doktoratu – Blanka Kondratowicz-Nowak Właściwości pracy i przekonanie o wolnej woli jako wyznaczniki subiektywnego dobrostanu, Gdańsk, styczeń 2018, recenzenci: prof. dr hab. Adam Biela, dr hab. prof. UŁ Agnieszka Lipińska-Grobelny

promotor doktoratu – Martyna Wojtaś – Obszary zależności wartości Ja oraz pozytywne i negatywne postawy wobec pracy a dobrostan i efektywność pracownika, Gdańsk, listopad 2023, promotor pomocniczy: dr Dorota Godlewska-Werner, recenzenci: dr. hab. Elżbieta Kasprzak, prof. UKSW, dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. UKSW

promotor doktoratu – Magdalena Iwanowska – Związki pomiędzy korzystaniem z mediów społecznościowych i materializmem oraz aktywizmem nastolatków, Gdańsk, styczeń 2024, recenzenci: prof. dr hab. Dominika Maison, dr. hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz, prof. UWM

RECENZJE ARTYKUŁÓW DO CZASOPISM I WSPÓŁPRACA RECENZENCKA Z CZASOPISMAMI

Przegląd Psychologiczny, Roczniki Psychologiczne, Psychologia ekonomiczna, Psychologia społeczna, Zeszyty Humanistyczne AGH, Journal of Social Research and Policy, Social Indicator Research, Journal of Happiness Studies, Springer Plus, Psychological Reports, Polskie Forum Psychologiczne, Child Indicators Research.