Celem badań realizowanych w projekcie było określenie roli mediów społecznościowych i rodziców w kształtowaniu aktywizmu nastolatka. Badanie odpowiadało na pytania, jak materializm nastolatka, jego ekspozycja na media, sposób użytkowania mediów oraz aktywizm rodziców wiążą się z jego aktywizmem. Przebadano młodzież w wieku 13-16 lat (N = 177). W badaniu posłużono się: skalą tożsamości i zaangażowania aktywisty (Corning i Myers, 2002) i skalą nasilenia zachowań aktywistycznych nastolatków, skalą nasilenia zachowań aktywistycznych rodziców nastolatków, Indeksem Aspiracji (AI; Kasser i in., 2014, Study 4) oraz kwestionariuszami częstości i sposobów używania mediów. Za pomocą skal dobrobytu materialnego oraz subiektywnej oceny statusu socjoekonomicznego rodziny kontrolowano sytuację materialną rodziny nastolatka. Wyniki przeanalizowano za pomocą analizy regresji.
Wyniki wykazały, że zarówno nastoletnia tożsamość i zaangażowanie aktywistyczne, jak i zachowania aktywistyczne są pozytywnie związane z aktywizmem matki i ojca oraz negatywnie związane z hedonistycznym wykorzystaniem mediów. Hedonistyczne wykorzystanie mediów i płeć są predyktorami tożsamości i zaangażowania aktywistycznego nastolatków, podczas gdy aktywizm matki, hedonistyczne wykorzystanie mediów i wiek nastolatków są predykatrami zachowań aktywistycznych młodzieży. Podsumowując, badanie wskazuje, że aktywizm matki i cel korzystania z mediów są związane z aktywizmem nastolatków. Pokazuje również, że materializm i częstotliwość korzystania z mediów nie są w znacznym stopniu powiązane z aktywizmem nastolatków.