ARTYKUŁY NAUKOWE

  1. Olah, Ș., Bałandynowicz-Panfil, K., Štebe, J., Šoštarič Zvonar, M., Slavec, A., Kaszás, A., Pék, G., Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2024). The religious and mental health determinants of the COVID-19’s fear in the CEE countries. European Journal of Science and Theology, 20, 51–69.
  2. Iwanowska, M., Zawadzka, A. M., & Kondratowicz, B. (2023). News media exposure and life satisfaction in the COVID-19 pandemic: a moderated mediation model of COVID-19 fear and worries and gender. Current Issues in Personality Psychology, 11, 205–215. https://doi.org/10.5114/cipp/156172
  3. Iwanowska, M., Kondratowicz, B., & Zawadzka, A. M. (2023). Predyktory korzystania z mediów informacyjnych podczas pandemii COVID-19. Krótki raport z badań. Przegląd Psychologiczny, 66, 63–75. https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9649
  4. Kondratowicz, B., Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2023). Employee life satisfaction: the role of COVID-19-related fear and worries and employee resources. Roczniki Psychologiczne, 26, 177–194. https://doi.org/10.18290/rpsych2023.0011
  5. Zawadzka, A. M., Lewandowska-Walter, A., Borchet, J., & Iwanowska, M. (2023). Risk factors for materialistic attitudes and values of teenagers – role of parents and peers. Journal of Family Studies, 29, 1566–1583. https://doi.org/10.1080/13229400.2022.2060120
  6. Zawadzka, A. M., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2022). Can self-esteem help teens resist unhealthy influence of materialistic goals promoted by role models? Frontiers in Psychology, 12, 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.687388
  7. Zawadzka, A., Kasser, T., Borchet, J., Iwanowska, M., & Lewandowska-Walter, A. (2021). The effect of materialistic social models on teenagers’ materialistic aspirations: results from priming experiments. Current Psychology, 40, 5958–5971. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00531-3
  8. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2020). Orientacje celów osiągnięć nastolatka – rola materializmu nastolatka, materializmu rodziców, samooceny nastolatka i SES rodziny. Przegląd Psychologiczny, 63, 311–348.
  9. Besta, T., Jurek, P., Iwanowska, M., & Szóstakowski, D. (2019). Multiple group membership and collective actions of opinion-based internet groups: the case of protests against abortion law restriction in Poland. Computers in Human Behavior, 95, 94–100. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.01.025
  10. Zawadzka, A., Iwanowska, M., & Borchet, J. (2018). The role of parents, social media and materialism in teenage activism. Psychologia Społeczna, 13, 1–17. https://doi.org/10.32872/spb.v13i4.26706
  11. Iwanowska, M., Zbieranek, P., & Żukowska, A. (2017). Projekt „Zrozumieć Sierpień” jako przykład wdrożenia koncepcji audience development. Media – Biznes – Kultura, 65–76. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.004.7651
  12. Iwanowska, M., Bitowt, J., Czarnowska, S., Damaske, M., Jurczyk, P., & Kraczek, K. (2017). Stereotypy płci na polskim YouTube. Media – Biznes – Kultura, 127–135. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.17.022.8314
  13. Zawadzka, A. M., & Iwanowska, M. (2016). Materializm jawny i utajony a samoocena i gotowość do samonaprawy u młodzieży. Roczniki Psychologiczne, 19, 701–721. https://doi.org/10.18290/rpsych.2016.19.4-3pl

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH

  1. Zawadzka, A. M., Iwanowska, M., Lewandowska-Walter, A., & Kondratowicz, B. (2023). Czy uczenie aktywizmu może pobudzać nastolatków do aktywizmu i obniżać ich aspiracje materialistyczne? Raport z badań interwencyjnych. W M. Kaźmierczak & A. Lewandowska-Walter (red.), Rodzina w cyklu życia – rozwój, zmiana, kryzysy (s. 171–194). Liberi Libri.
  2. Zbieranek, P., & Iwanowska, M. (2020). Co motywuje lokalnych liderów do aktywności obywatelskiej? W B. Lewenstein, A. Gójska, & E. Zielińska (red.), Aktywizmy miejskie (s. 319–341). Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
  3. Iwanowska, M., & Górska, A. (2017). Autorytet 3.0. W jaki sposób sprzedaje produkty? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 47–61). Liberi Libri.
  4. Skwierawska, M., & Iwanowska, M. (2017). Jak nieznaczący produkt staje się tym, bez którego nie można żyć? W A. Zawadzka & M. Niesiobędzka (red.), Tajemnice reklamy: o tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (s. 31–45). Liberi Libri.
  5. Iwanowska, M. (2016). Wolisz Facebooka czy Snapchata? O psychologicznych motywach korzystania z mediów społecznościowych. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, Media realities. Forms, problems, aspirations (s. 171–186). TrueSign: Novae Res.
  6. Iwanowska, M. (2015). Czy miasta potrafią mówić? Gdańsk, Sopot i Gdynia w sieci social media. W M. Łosiewicz & M. A. Ryłko-Kurpiewska (red.), Media, business, culture, vol. 3, New trajectories of advertising and public relations (s. 61–78). TrueSign: Novae Res.
  7. Łosiewicz, M., & Iwanowska, M. (2014). Rola nowych mediów w wyborach samorządowych 2010 roku w Trójmieście. W M. Jeziński, A. Seklecka, & Ł. Wojtkowski (red.), Nowe media : między dziennikarstwem obywatelskim a polityką (s. 193–210). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

RAPORTY

  1. Grabowski, T., Iwanowska, M., Zbieranek, P. (2017). Raport z debat lokalnych „Rozwijamy skrzydła Polski lokalnej”. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.
Publikacje popularnonaukowe

  1. Iwanowska, M. (2023). Być czy nie być (sobą). ACADEMIA. Magazyn Polskiej Akademii Nauk. https://doi.org/10.24425/academiapan.2023.147607 
  2. SOCIALPRESS (04.09.2021). Komentarz M. Iwanowskiej w raporcie opublikowanym przez SOCIALPRESS pt. „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” 
  3. Zięba, Sz. (10.04.2020). Wielkanoc online. Psycholog: musimy korzystać z dobrych stron internetu. Wywiad z M. Iwanowska. Trójmiasto.pl.
  4. Rzepecka, J. (19.03.2020). Kilka wspólnych dni w domu i pojawia się… konflikt. Jak go rozwiązać? Komentarz A. Lewandowskiej-Walter i M. Iwanowskiej. Trójmiasto.pl.
  5. Borys, M. (12.04.2019). Gang Świeżaków i Lidlaki. Ekspertka wyjaśnia, dlaczego wymieniamy sklepowe naklejki na pluszowe warzywa. Komentarz M. Iwanowskiej. Gazeta Wyborcza Warszawa.

ساخت اپلیکیشن

صندلی اداری

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

مبلمان اداری

طراحی قالب وردپرس

نیازمندیها

طراحی اپلیکیشن