MONOGRAFIE

  1. Nieckarz Z., Celińska-Nieckarz S., Godlewska-Werner D. (2013). Psychologia coachingu biznesowego. Gdańsk: Harmonia Universalis.
  2. Godlewska-Werner D., Szulc. W. (2013). Test Talentów – diagnoza potencjału edukacyjno-zawodowego młodych matek w ramach projektu unijnego „Pomysł dla mamy”.

REDAKCJE KSIĄŻEK

  1. Zawadzka A.M., Niesiobędzka M, Godlewska-Werner D. (2014). Kultura konsumpcji – wartości, cele, dobrostan. Psychologiczne Aspekty zjawiska. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri.

ARTYKUŁY NAUKOWE

  1. Kondratowicz, B., & Godlewska-Werner, D. (2022). Growth mindset and life and job satisfaction: the mediatory role of stress and self-efficacy. Health Psychology Report. https://doi.org/10.5114/hpr/152158
  2. Kondratowicz, B., Godlewska-Werner, D., Połomski, P., & Khosla, M. (2022) Satisfaction with job and life and remote work in the COVID-19 pandemic: the role of perceived stress, self-efficacy and self-esteem. Current Issues in Personality Psychology; 10(1):49–60 https://doi.org/10.5114/cipp.2021.108097
  3. van Dick, R.; Cordes, B.L.; Lemoine, J.E.; Steffens, N.K.; Haslam, A.; Akfirat, S.A.; Ballada, C.J.A.; Bazarov, T.; Aruta, J.B.R.; Avanzi, L.; et al. (2021) Identity Leadership, Employee Burnout and the Mediating Role of Team Identification: Evidence from the Global Identity Leadership Development Project. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 12081. https://doi.org/10.3390/ ijerph182212081
  4. Godlewska-Werner, D., Mąkinia, A., Zawadzka, A.,  & Falkowska, P. (2021) Consumerism at work and its relationship to employees’ personal goals, self-concept clarity, well-being and growth mindset. Health Psychology Report, 9(4), 358-371. https://doi.org/10.5114/hpr.2020.100415
  5. Kaliszewska M. D., & Godlewska-Werner D. (2020). Complaining during closed training: its functions and consequences. Polish Psychological Bulletin, 51(2), 149–161.
  6. Peplińska, A., Kawalec, K., Godlewska-Werner, D., & Połomski, P. (2020). Work engagement, organizational commitment and the work satisfaction of tax administration employees: the intermediary role of organizational climate and silence in the organizations. Human Resources Management, 3-4 (134-135), 127-151.
  7. Godlewska-Werner, D., Peplińska, A., Zawadzka, A.M, & Połomski, P. (2020). Work Motives in the Context of Generational Differences, Gender Differences, and Preferred Values. Polish Psychological Bulletin, 51(2), 116–125. https://doi.org/10.24425/ppb.2020.133769
  8. Peplińska A., Godlewska-Werner D., Połomski P., Lewandowska-Walter A. (2018). Work involvement and the quality of two-career marital relationships – the mediating role of stress and role conflicts. Polish Psychological Bulletin, vol. 49(1) 118–127.
  9. Peplińska A., Godlewska-Werner D., Celińska S., Nieckarz Z., Połomski P. (2018). Przywiązanie do organizacji i motywacja do pracy a poziom materializmu pracowników – pośrednicząca rola satysfakcji z pracy. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 1 (120), 11-30.
  10. Godlewska-Werner D. (2017). Zmiana pracy skutkiem doświadczania mobbingu. Miscellanea Anthropologica et Sociologica, 18(1), 26–41.
  11. Stefański A., Godlewska-Werner D. (2016). Gotowość menedżerów do zmiany i podejmowania działań rozwojowych. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3-4 (110), 95-107.
  12. Nieckarz Z., Godlewska-Werner D., Celińska-Nieckarz S., (2015). Rozwój zawodowy dorosłych a preferencje, motywy i bariery edukacyjne w biegu życia. Psychologia Rozwojowa, 20 (2), 89-102.
  13. Godlewska-Werner D., Celińska-Nieckarz S., Nieckarz Z., Lipowski M. (2014). Personality determinants of motivation to undertake vocational training. Current Issues In Personality Psychology, vol 2(1), 38-48.
  14. Pawlik-Popielarska B., Godlewska–Werner D. (2008). Styl przywództwa i kultura organizacyjna w organizacjach ukierunkowanych na świadczeni pomocy klientowi. Auxilium Sociale Novum, 1-2, 145-155.
  15. Godlewska-Werner D. (2006). Zjawisko mobbingu w polskich przedsiębiorstwach. Zarządzanie zasobami ludzkimi, 1 (46), 43-56.
  16. Godlewska-Werner D., Biela A. (2005). Polska wersja Testu Zdolności Adaptacyjnych do Pracy Tiffina i Lawshe’a. Przegląd Psychologiczny, 48(2), 153-165.

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH

  1. Kretowicz K., Godlewska-Werner D. (2022) Milczenie w organizacji  a poczucie koherencji w grupie zawodowej pielęgniarek. W: M. Lemska, A. Kosiński, G. Mańko (red.) Wybrane zagadnienia nauk o zdrowiu z uwzględnieniem aspektów medycyny społecznej. Pelplin: Wydawnictwo Bernadinum, 7-37
  2. Godlewska-Werner D., Celińska S., Nieckarz Z. (2017). Rozwój zawodowy i tożsamość skutecznego lidera, W: M. Paracki (red.), Studia Humanistica Gedanensis, t. V, 211-227.
  3. Kondratowicz-Nowak, B., Zawadzka, A.M.; Godlewska-Werner, D. (2014). Aspiracje materialistyczne i niematerialistyczne a religijność (Materialistic and non-materialistic life aspirations vs. religiousness) W: H. Grzymała-Moszczyńska, K. Skrzypińska, M. Jarosz (red.) Nauka wobec religijności i duchowości człowieka, Lublin: Wydawnictwo KUL.
  4. Godlewska-Werner D., Celińska S., Nieckarz Z. (2014). Konsumpcjonizm w pracy znakiem naszych czasów?” W: A.M. Zawadzka, M. Niesiobędzka, D. Godlewska-Werner (red), Kultura konsumpcji – wartości, cele, dobrostan. Psychologiczne aspekty zjawiska. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri, 159-176.
  5. Godlewska-Werner D. (2014). Wiek a poziom stresu i indywidualne sposoby radzenia sobie ze stresem u menedżerów. W: T. Konieczny (red.), Stres w organizacji. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 83-106.
  6. Karasiewicz K., Lewandowska-Walter A., Godlewska-Werner D., Piotrowski A. (2012). Równowaga praca-dom według Polaków – prezentacja konstruktu i właściwości psychometrycznych kwestionariusza WLB. W: T. Rostowska, W. Budziński (red.), Zawodowe i zdrowotne problemy człowieka w różnych okresach dorosłości. Perspektywa psychologiczna. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 38-63.
  7. Godlewska-Werner D. (2012). Style radzenia sobie w sytuacji doświadczania mobbingu w pracy. W: M. Gamian-Wilk, B. Zimoń-Dubowik, D. Doliński (red.), Przestrzenie manipulacji. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 142-160.
  8. Godlewska-Werner D. (2012). Komu chce się uczyć, czyli motywacje uczestników szkoleń. W: A. Stankiewicz-Mróz, J. P. Lendzion (red.), Jakość zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach. Łódź: Politechnika Łódzka, s. 65-81.
  9. Godlewska-Werner D. (2012). Kobieta szuka nowej pracy, czyli o mobilności zawodowej słów kilka. W: A. Chybicka, N. Kosakowska-Berezecka, P. Pawlicka (red.), Podróże między kobiecością a męskością. Kraków: Oficyna Impuls, s. 147-160.
  10. Godlewska-Werner D., Szulc W. (2012). The competencies and attributes of managers and candidates for managerial positions during a crisis. W: M. Lipowski, Z. Nieckarz (red.), Empirical aspects of the psychology of management. Gdynia: WSAiB, s. 132-173.
  11. Godlewska-Werner D., Szulc W. (2011). HR Behavioral Styles in working as a coach. W: S. Borkowski, Z. Tučková (red.), Human Potential Management in a Company. Motivation. Workers’ motivating. Tomas Bata University in Zlin, Zlin, s. 96-110.
  12. Godlewska-Werner D. (2011). Małżeństwo i praca jako źródło zadowolenia z życia i czynniki modyfikujące samoocenę. W: L. Golińska, E. Bielawska-Batorowicz (red.), Rodzina i praca w warunkach kryzysu. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 471-481.
  13. Godlewska-Werner D. (2011). Test HR Style Zachowania – metoda diagnozy kompetencji W: T. Leczykiewicz, A. Springer (red.), Kompetencje pracownika a funkcjonowanie współczesnej organizacji. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 34, s. 295-303.
  14. Godlewska-Werner D. (2009). Osobowościowe uwarunkowania mobilności zawodowej. W: S. Banaszak, K. Doktór (red.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań, s. 591-602.
  15. Godlewska-Werner D., Retowski S. (2009). Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji. W: S. Popek i In (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty. UMCS, Lublin, s.476-485.
  16. Godlewska-Werner D. (2009). Kobieta mobbingowana czy kobieta mobbingująca? W: B. Pawlik-Popielarska (red.) Kobiecość, która uwiera?. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, s. 91-106.
  17. Pawlik-Popielarska B., Godlewska-Werner D. (2008). Spostrzeganie kultury w organizacjach ukierunkowanych na obsługę klienta lub świadczenie pomocy klientowi. W: M. Plopa, M. Błażek (red.) Współczesny człowiek w świetle dylematów i wyzwań: perspektywa psychologiczna, Impuls, Kraków, s. 267-272.
  18. Pawlik-Popielarska B., Godlewska-Werner D. (2008). Spostrzeganie stylu przywództwa w organizacjach ukierunkowanych na obsługę klienta lub świadczenie pomocy klientowi. W: M. Plopa, M. Błażek (red.), Współczesny człowiek w świetle dylematów i wyzwań: perspektywa psychologiczna. Impuls, Kraków, s. 273-278.
  19. Godlewska-Werner D. (2007). Dobre szkolenie – efektowne i efektywne. W: O. Konieczny, R. Schmidtke (red.), Inwestycja w kadry. Perspektywa małych i średnich przedsiębiorstw. PARP, Katowice, s. 175-191.
  20. Godlewska-Werner D. (2006). Mobbing jako współczesny problem w miejscu pracy. W: E. Martynowicz (red.,) Dokąd zmierzamy? Od poczucia podmiotowości do bycia ofiarą. Problemy współczesności – co psychologia może o nich powiedzieć? Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 231-259

ARTYKUŁY POPULARNO-NAUKOWE

  1. Godlewska-Werner D. (2019). Czy to jest już wypalenie zawodowe?. Psychologia w praktyce, 5(17), 36-43.
  2. Godlewska-Werner D. (2019). Organizacyjne metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Psychologia w praktyce, 2(14), 64-72.
  3. Godlewska-Werner D. (2012). Przepis na dobrego trenera. PRspektywy, 7, s.4.
  4. Godlewska-Werner D. (2011). Mobbing w firmie. Diagnoza. Działanie. Profilaktyka, Materiały Szkoleniowe. HR Expert. Gdańsk (ebook).
  5. Godlewska-Werner D. (2008). Co to znaczy być człowiekiem sukcesu. Personel Plus, 9, 80 – 84.
  6. Godlewska-Werner D. (2007). Szef orkiestra. Personel Plus, 1, 37-39.
  7. Godlewska-Werner D., Sikorska M. (2003). Koszty do zwrotu, czyli przeprowadzenie procesu szkoleniowego zgodnie z potrzebami pracowników i firmy. Personel i Zarządzanie, Nr 22, Warszawa: Infor, Bank Ofert Szkoleniowych.